Eerste weken stage! - Reisverslag uit Cagnes-sur-Mer, Frankrijk van Laura Heuven - WaarBenJij.nu Eerste weken stage! - Reisverslag uit Cagnes-sur-Mer, Frankrijk van Laura Heuven - WaarBenJij.nu

Eerste weken stage!

Door: Laura Heuven

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Februari 2014 | Frankrijk, Cagnes-sur-Mer

De eerste 3 weken hier in Cagnes sur Mer zitten er alweer bijna op, hoog tijd dus om eens een stukje te schrijven over hoe het hier is! De tijd gaat hier hartstikke snel, en ik kan me echt niet voorstellen dat het alweer 3 weken geleden is dat ik hier aankwam.

Maandag 3 februari kwam ik 's avonds aan op Aéroport Nice Côte d'Azur. Vanaf het vliegveld werd ik opgehaald door Peter (de restaurantmanager van het hotel) en Marijke (de andere stagiaire en ook mijn huisgenootje). Ik werd erg vriendelijk ontvangen en gelukkig werd er Nederlands gesproken, dat was erg fijn. Van het vliegveld naar het hotel was het ongeveer 10 minuten met de auto, Cagnes sur Mer is namelijk bijna naast het vliegveld van Nice gelegen. Bij het hotel aangekomen heb ik eerst beter kennisgemaakt met Peter en Marijke, en de volgende dagen met de andere werknemers, dit omdat het maandagavond erg rustig was in het hotel door het laagseizoen.

Dinsdag en woensdag was ik twee dagen vrij, en ben ik samen met Marijke naar Nice geweest. Vanaf Cagnes sur Mer naar het centrum van Nice is het ongeveer 20 minuten met de bus. Jammer genoeg was het regenachtig weer en waren daarom veel winkels en restaurantjes gesloten. Het was wel erg leuk om de stad eens in het echt te zien, vooral de bekende plaatsen zoals Promenade des Anglais, de bekende boulevard van de stad.

Donderdag begon mijn eerste echte werkweek. Het werk in het restaurant is erg leuk om te doen. Er zijn op dit moment veel Franse gasten in het hotel die vaak écht alleen Frans praten en geen/nauwelijks Engels, waardoor het nu nog wel wat lastig is om een gesprek te voeren. In het hotel werken veel Nederlanders maar ook een aantal Fransen en Italianen. De meesten van hen kunnen wel een beetje Engels, maar spreken beter Frans waardoor er uiteindelijk natuurlijk Frans wordt gesproken. Tot nu toe heb ik ook een paar keer meegeholpen in de housekeeping. De vaste medewerkers van de housekeeping praten alleen Frans en alles wordt dus in het Frans uitgelegd zoals de manier van werken en ook het besturen van een golfkarretje. Dit gaat over een aantal weken hopelijk wat beter, oefening baart kunst!

De afgelopen weken hier bestonden uit werken maar ook uit het verkennen van de omgeving. Zo zijn Marijke en ik afgelopen woensdag (weer) naar Nice geweest om 'Carnaval de Nice' te bezoeken. Carnaval wordt hier erg lang en uitgebreid gevierd, namelijk bijna 3 weken lang met verschillende soorten optochten. Het was erg leuk om te zien hoe carnaval gevierd wordt in Frankrijk, en hoe dit verschilt met carnaval in Nederland. Dit keer was het weer ook beter, ongeveer 15 graden met zon. Nice is tot nu toe de enige stad die ik hier heb gezien maar hopelijk kan ik de komende weken meer plaatsen bezoeken zoals Cannes en Monaco.

Dit was het weer even voor nu, liefs vanuit Cagnes sur Mer!

  • 23 Februari 2014 - 09:42

    Bianca Heuven:

    Hoi Laura
    Leuk om dit te lezen, fijn dat het goed gaat.
    Geniet ervan

    Groetjes
    Jos, Bianca, Leon en Nienke

  • 23 Februari 2014 - 11:07

    Irma Walraven:

    Hallo Laura,
    Erg leuk reis verslag.
    Wat leuk om ook van alles te kunnen bekijken in je [ schaarse] vrije tijd.
    Nog veel plezier daar en met de Franse taal komt het zeker wel goed.


    Groetjes, Rudi en Irma

  • 23 Februari 2014 - 11:54

    Shauni Walraven:

    Hoi Laura,

    Leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt!
    Veel succes nog daar en geniet ervan!

    Liefs,
    Shauni

  • 23 Februari 2014 - 13:01

    Marjo:

    hallo Laura,

    wat fijn dat je de eerste dagen zo goed bent ontvangen daar.
    leuk om te lezen dat je het daar naar je zin hebt.
    geniet er van.

    groeten Harry en Marjo

  • 24 Februari 2014 - 20:23

    Ans:

    Hoi laura
    Wat leuk dat je op deze site je belevenissen verteld en ons op de hoogte
    Houdt over .hoe t met je gaat .
    Le uk hoor en ik wist ook niet dat je zó'n schrijf talent had
    Steven en ik wensen je nog een fijne tijd daar en hou.ons maar op de hoogte want dat is een leuk idee ook
    Liefs van steven en ans

  • 12 Maart 2014 - 21:08

    Riek Stappenbelt :

    Hallo Laura,
    Wat leuk om je belevenissen op deze manier mee te maken.
    We hebben ook nog meer foto's gezien, je moeder had er nog wat op de telefoon.
    Op het moment hebben jullie volgens mij mooi weer.
    We missen je wel een beetje.
    Groetjes van ons Riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cagnes-sur-Mer

Stage Cagnes sur Mer

Stage in Cagnes sur Mer

Recente Reisverslagen:

02 Mei 2014

Time flies!

22 Februari 2014

Eerste weken stage!
Laura

Actief sinds 09 Feb. 2014
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 3886

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 07 Juli 2014

Stage Cagnes sur Mer

Landen bezocht: